Õppeprogramm
Klassikalise kooli elementidega põimunud õppekava on kaasaegne ning innovaatiline haridussüsteem, mis põhineb pedagoogika parimatel, ajale vastu pidanud traditsioonidele. Laste vaimne ja moraalne kasvatus on ühendatud kaasaegse loodusteaduse ja humanitaarharidusega. Täielik areng on võimalik ainult traditsiooniliste väärtuste ja uuenduslike tehnoloogiliste protsesside harmoonilise kombinatsiooni tingimustes, arendades seejuures sotsiaalset poolt.
Lisaks põhilistele ainetele on plaan õpetada koolis Jumala seadust, inglise keelt ja eesti keelt.
Õige haridussüsteem:
- arendab lastel terviklikku maailmavaadet, mis põhineb
- traditsioonilistel kultuuriväärtustel
- keskendub sügavale vaimsusele
- põhineb moraalsetel ja perekondlikel väärtustel
- loob positiivse loomingulise ja maailmavaate
- määrab lapse arengut kinnitava eluvektori
Loodusele vastavuse põhimõte seisneb lapse psühhoealiste omaduste maksimaalses arvestamises. See tähendab, et õppekava peaks olema üles ehitatud nii, et laps saaks õpetatavast aru. Selle lähenemisviisi korral pole vaja vanemate lõputut abi kodutööde ettevalmistamisel.
Loodusele suunatud pedagoogika väljendub järgnevas:
- tuginemine lapse elukogemusele
- laste taju eripäraga arvestamine igas vanuseastmes (kujundlikkus ja
- mõtlemise konkreetsus, üldistamis- ja abstraktsusoskus)
- ülesannete sõnastuse selgus, nende vastavus laste taju olemusele
- materjali süstemaatiline esitamine (iga järgmine materjal põhineb läbitul, kinnistab seda)
- järk-järguline keerukus (iga uue materjali omandamise metoodiline samm tagab täieliku mõistmise, maksimaalse teadlikkuse)
- lapsele on tagatud võimalus teha kodutöid
Lapsed, keda õpetatakse vastavalt loodussõbralikele meetoditele, mitte ainult ei saa õppida, vaid neil on hea meel seda teha. Nende puhul moodustub tahtmatult õige motivatsioon: “õppimine koolis on lihtne ja rõõmus”. Nad suudavad täita iseseisvalt kõiki kodutöid.